Image

Tundukkan Egomu…

Bismillah…

 

Maha Suci Allah yang memberikanku kekuatan untuk menulis malam ini. Baru2 ini terinspirasi dari seorang hamba Allah yang bersemangat untuk menulis novel, untuk menampung rawatan suaminya. Bahkan dia mampu untuk menulis dan menyiapkan beberapa karya dalam satu masa. Masha Allah, satu motivasi untuk diriku yang mengaku bergelar daie. Fikrah Islam yang dibawa seharusnya, membuahkan hasil dan berkongsi dengan orang lain, untuk lebih merasai manisnya tarbiyah.

Mungkin untuk permulaan ini, perlu kerap update blog kot..hehe


 

Keberadaan di Mesir mengajar aku banyak perkara untuk menerima, berubah cara fikir, belajar dari setiap orang yang aku temui terutama akhwat, orang yang paling dekat dengan aku. :’)

Pertemuan demi pertemuan dalam mauid kami, cukuplah mengajar aku untuk lebih mengenal setiap akhwat, dan melihat, mencontohi, memperbaiki, dan dijadikan teladan untuk aku lebih dekat dengan Allah, in sha Allah. 🙂 Yup, many of them are below than my age, yet I still learn a lot from them.Tundukkan Ego untuk menjadi hamba Allah yang lebih baik.

 

Sekian, bersambung…

 

Leave a comment