Aside

Epilog Silam

Epilog Silam.

Advertisements

Epilog Silam

 Sebuah lagu yang sangat syahdu(T_T)
Album : Erti Pengorbanan
Munsyid : Haikal
http://liriknasyid.com

Dalam mengenang kisah hidup silam

Ku sedar dari kesilapan lalu
Tuhan beratnya dosa-dosaku
Masihkah ada ampunan buatkuTuhan…Dalam menempuh hidup ini
Banyaknya dugaan datang menguji
Tuhan…Ada yang dapatku gagahi
Dan ada yang gagal kuhindariTuhan…Dosaku menggunung tinggi
Tapi taubatku tak kutepati
Tuhan…Rahmat-Mu melangit luas
Terlalu sedikit kubersyukur

Kini kukembali pada-Mu
Mengharap maghfirah dari-Mu
Mogakan terampunlah dosa-dosaku
Biarpun ujian melanda
Ku tetap berkasih pada-Mu
Kerna kuyakin kasih-Mu
Kekal tiada sudahnya…

Jom berubah menjadi hamba Allah yang lebih baik=)

Allah Sumber Kekuatan

Bismillahirrahmanirrahim..

(Mood menulis setelah lama…)

Alhamdulillah, just finish usrah session with adik2:)

Banyak benda yang rasa dapat malam ni daripada slot dengan adik2..cuba belajar untuk hadam bahan sebelum jumpa depa, mengenali kerenah mereka, masalah mereka, potensi mereka, dan macam2 lagi…

Dalam ketegasan, kena ada kelembutan untuk lebih mengenali mereka…dan asah potensi mereka..

Kebersamaan dengan mereka..masih sedang diusahakan….

Banyak benda yang ditanya, mengenai segala permasalahan study terutamanya…sudut pengurusan masa..(amat terasa dengan diri ini)…

Apa2 pun segala2nya kita pulangkan kepada Allah, segala masalah kita…

That is the best solution..Biar kita banyak berbicara dengan Allah..

Allah sebaik2 Pemberi Kekuatan..itu ja boleh cakap..
Moga ukhwah ini menjanjikan seinfiniti cinta Allah..
Tips: Jika rasa serabut buat assignment, paling senang-amik wuduk, baca quran @ solat istikharah..

Tak tau nak cerita apa hasilnya, tapi DAH BUAT, baru kita sendiri akan RASA PERBEZAANnya:)
“Ingatlah dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang..”(Ar-Ra’d:28)
Wallahua’lam..

Allah lebih tahu.

Pengorbanan, Kesatuan Hati: Satu Kemestian…

Bismilahirrahmanirrahim…

JALAN DAKWAH?

Jalan dakwah memerlukan banyak pengorbanan…

Pengorbanan seorang murabiyah, seorang mutarabbi, seorang mad’u, seorang hamba Allah….

Kebanyakan manusia seperti saya, masih berkira-kira dengan masa untuk meluangkan masa berusrah, berprogram hujung minggu…

Walhal…terlalu banyak yang dibazirkan untuk sesuatu yang tiada nilai…

“menonton televisyen, movies, baca novel, termenung………etc…….”

Tapi, untuk bahagian itu, kita tidak pernah berkira- kira, bukan???

Siapa yang sanggup, sila angkat tangan;)

Untuk yang bergelar daie, saya yakin….banyak perkara yang lebih baik yang telah berubah lantaran terjebak dalam tarbiyah, kan?-Moga kita tidak kembali ke era zaman tok nadok..

Tapi, untuk membawa, mengajak orang lain kepada Allah……..

Ya,amat diakui sangat memerlukan iman yang mapuh, kencang…Orang selalu kata…Hati hanya Allah yang pegang, kita hanya berusaha….

Tapi,sejauh mana kesungguhan hati kita untuk  BERSUNGGUH-SUNGGUH MENGAJAK manusia kepada Allah..Masih terlalu banyak alasan yang diberikan…

“alamak, tak da geng lah nak pi edar flyers”

“kak tu tak kontek edar flyers pun..tak pa kot…”

Itu mungkin dialami oleh diri ini sendiri…

TINDAKAN:KENA BERUBAH!Buat kerana Allah.

Satu hal yang membuat diri ini terharu…masih ada orang yang selalu menyokong kita dari belakang..mereka2 yang memahami jalan di medan itu..

Ternyata, apabila ukhwah ini menyatu..benda yang susah terasa ringan, terasa mudah…rasa

“jom esok buat lagi”

Alhamdulillah..

“Ya Allah, tautkan hati ini di jalan-Mu, dan terus berbuat kerana-Mu…Jadikanlah hati terus menerus mengajak manusia kepada-Mu dan bersungguh-sungguh..Maafkan atas segala ketidaksungguhan kami untuk menarik manusia-manusia yang jauh dari-Mu..(amin..)